مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 08:002023-06-10سياسي

با فرش تا عرش؛ دیپلماسی فرهنگی که عشایر دارند


طراح و پژوهشگر فرش و عضو پیوسته انجمن علمی فرش ایران با بیان اینکه با توجه به فرش به دیپلماسی فرهنگی و سیاسی می رسیم، گفت: فرش دستباف در حقیقت پلی از دورترین نقاط عشایری و روستایی ایران به بزرگترین کشورهای جهان است.

- ایسنا/خراسان جنوبی طراح و پژوهشگر فرش و عضو پیوسته انجمن علمی فرش ایران با بیان اینکه با توجه به فرش به دیپلماسی فرهنگی و سیاسی می رسیم، گفت: فرش دستباف در حقیقت پلی از دورترین نقاط عشایری و روستایی ایران به بزرگترین کشورهای جهان است.

محمد صمیمی اول، با اشاره به فرش دستباف و قابلیت های آن در توسعه کشور، در گفت وگو با ایسنا گفت: فرش دستباف به عنوان یکی از هنرهای صناعی دیرین در تاریخ کهن ایران از دیرباز پابه پای بشر تا به امروز حضور داشته است.

وی افزود: از قرون بسیار دور که ایرانیان با محرومیت ها و رنج های بسیار زیادی مواجه بودند فرش دستباف یکی از رشته های شغلی و معیشتی مهم در پهنه این کشور بزرگ بوده که هم اکنون نیز بخشی از واقعیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایران است.

این طراح فرش بیان کرد: بعد از کشاورزی و دامداری بیشترین گستردگی در رشته های شغلی متعلق به فرش دستباف بوده است؛ هرچند که با توسعه کشور در قرن معاصر فرش دستباف به دلیل تعارضات با برخی از اهداف و مولفه های توسعه، با مشکلاتی مواجه شده، اما کماکان به عنوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با فرش تا عرش؛ دیپلماسی فرهنگی که عشایر دارند

با فرش تا عرش؛ دیپلماسی فرهنگی که عشایر دارند