مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 17:102023-06-06سياسي

روایتی از موفقیت های انقلاب در تلویزیون، این قسمت ادبیات پایداری


روایت و مستندسازی از موفقیت های انقلاب اسلامی هم می تواند امید را میان مردم جامعه زنده نگه دارد و هم می تواند نقشه راه موفقیت در این حوزه ها را به الگویی برای دیگر موضوعات تبدیل کند.

- در همین رابطه مسعود دهنوی کارگردان این مستند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: موضوع مستند رزم نامه ادبیات پایداری یا ادبیات مقاومت است، که ادبیات دفاع مقدس هم نامگذاری شده؛ ما به صورت تخصصی در رابطه با دفاع مقدس و ادبیات پایداری در این مستند صحبت می کنیم که با نویسندگان مشهور و معروف این زمینه هم وارد گفتگو و مصاحبه شدیم.

وی ادامه داد: خب با این که سال ها در رابطه با این بخش از ادبیات که خودش حتی شامل ژانرهای مختلف می شود صحبت شده اما تا الان به صورت تخصصی به آن پرداخته نشده و به صورت کلی کسی آن را بررسی نکرده است که نقش ویراستار، نقش ثبت خاطرات، نقش نویسنده ای که در جنگ حضور دارد و نویسنده ای که در جنگ حضور ندارد چیست؟ این مستدساز ادامه داد: ماید دید اصلاً اهمیت ادبیات پایداری در چه چیزی است، ما یک سیر تاریخی را هم بررسی کردیم که مربوط به کتابی از آیت الله بلادی بوشهری که حدود صد سال پیش در رابطه با آداب حرب و آداب جنگ صحبت کردند، کتاب کوچکی هست به نام حرب نامه که صد و چهارده توصیه جنگی در آن وجود دارد که در جنگ بر اساس اسلام چه کارهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از موفقیت های انقلاب در تلویزیون، این قسمت ادبیات پایداری

روایتی از موفقیت های انقلاب در تلویزیون، این قسمت ادبیات پایداری