مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 09:552023-06-15اقتصادي

از تصویب طرح شکایت مستاجر از مالک تا سیر نزولی قیمت مسکن


در هفته گذشت نمایندگان مجلس طرح شکایت مستاجر از مالک را تصویب کردند و از سوی دیگر قیمت مسکن روند کاهشی پیدا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را بررسی کرده و ماده 8 این طرح را به تصویب رساندند.

برای اولین بار شکایت مستأجر از مالک امکانپذیر شد طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، شورای عالی مسکن مکلف شد هر ساله نسبت به تعیین سقف یا میزان افزایش اجاره بهای مسکن اقدام کند و در صورت دریافت اجاره بیشتر، مستأجر می تواند از مالک شکایت کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را بررسی کرده و ماده 8 این طرح را به تصویب رساندند.

جواد سادات فیرزنی مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی درخصوص طرح ساماندهی زمین و مسکن و اجاره بها به مهر گفت: طبق مصوبه مجلس دولت مجاز شده است که سقف اجاره بها در شهرهای بالای 50 هزار نفر را تعیین کند.

وی در ادامه افزود: طبق ماده 8 این مصوبه در صورتی که مالکین از مستأجران اجاره بیشتری دریافت کنند مستأجر می تواند از مالک شکایت و اجاره را طبق قانون پرداخت کند و از سوی دیگر مالک نیز برای دریافت اجاره بهای بیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تصویب طرح شکایت مستاجر از مالک تا سیر نزولی قیمت مسکن

از تصویب طرح شکایت مستاجر از مالک تا سیر نزولی قیمت مسکن