مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 13:252023-06-16اقتصادي

اجرای قانون پتروپالایشگاه ها معطل صندوق توسعه ملی


صندوق توسعه ملی با وجود الزام قانون و تایید رهبر انقلاب، همچنان تخصیص تنفس خوراک به طرح پتروپالایشگاه ها را معطل نگه داشته است.

- هادی بیگی نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون پتروپالایشگاه ها عنوان کرد: عدم النفع دولت در درآمدهای نفتی ناشی از کاهش صادرات نفت خام و میعانات گازی در بازارهای جهانی در دوران تحریم ها و از دست دادن بازارهای صادراتی فرآورده های نفتی از جمله بنزین و گازوییل و نیز لزوم حرکت به سمت تولید مواد پتروشیمیایی از پالایش نفت خام از جمله مواردی هستند که مجلس با تصویب قانون پتروپالایشگاه­ ها به دنبال حل آن­ها بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: امروز به بسیاری از طرح های بزرگ پالایشی که در کشورهای منطقه از جمله عربستان، کویت و عمان تعریف شده ، طراحی آن ها بر مبنای تولید مواد پتروشیمیایی از بخشی از نفت پالایش شده است.

وی در مورد اهمیت تنفس خوراک طرح های پتروپالایشی کشور بیان کرد: مشوق اعطای تنفس خوراک به طرح های احداث پتروپالایشگاه های جدید از جمله مفاد قانون پتروپالایشگاه ها است که با هدف رفع بزرگترین مانع توسعه ظرفیت پتروپالایشی در ایران یعنی تامین مالی طراحی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای قانون پتروپالایشگاه ها معطل صندوق توسعه ملی

اجرای قانون پتروپالایشگاه ها معطل صندوق توسعه ملی