مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:302023-06-06اقتصادي

دشتی و تنگستان تشنه آب است


آب یکی از نیازهای اساسی و ضروری در شهرستان های دشتی و تنگستان است که تسریع در تکمیل سدهای «باهوش» و «دشت پلنگ» می تواند بخشی از این مشکلات را رفع کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، آب به عنوان یکی از چالش های اساسی در استان بوشهر محسوب می شود و این استان در زمینه تأمین آب شرب و آب کشاورزی با کمبودهای جدی روبرو است.

علی رغم اقداماتی که تاکنون در زمینه ایجاد زیرساخت های تأمین آب در سطح استان صورت گرفته ولی همچنان مشکلات وجود دارد و نیاز است که پروژه های حوزه آب این استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.

ساخت سد یکی از مهمترین راهکارها برای تأمین آب است که در استان بوشهر نیز اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است و هم اکنون چند پروژه مهم سدسازی در این استان در دست اجرا است.

از جمله این پروژه ها می تواند به سدهای باهوش و دشت پلنگ در شهرستان های دشتی و تنگستان اشاره کرد که تکمیل این سدها زمینه ساز رفع بخشی از مشکلات تأمین آب در استان بوشهر خواهد بود.

پیشرفت 17 درصدی سد باهوش فرماندار تنگستان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سفر رییس جمهور در مهر ماه 1400 به استان بوشهر، کشاورزان تنگستانی در دیدار چهره به چهره با رییس جمهور، خواستار بهبود وضعیت آب و احداث سد باهوش شدند و بلافاصله با دستور رییس جمهور، ساز و کار اجرایی پروژه آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشتی و تنگستان تشنه آب است

دشتی و تنگستان تشنه آب است