مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-12اقتصادي

فراهم شدن امکان گران فروشی برای خودروسازان در نقص مصوبه شورای رقابت


شورای رقابت با مصوب کردن تغییرات قیمت تعدادی از محصولات یک خودروساز با عنوان تغییرات اجباری و اختیاری جدید، امکان افزایش قیمت خودروسازان را فراهم کرده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شورای رقابت در جلسه روز 16 خرداد خود تغییرات قیمت 28 محصول ایران خودرو را با عنوان تغییرات اجباری و اختیاری مصوب کرد.

با توجه به تأکید شورای رقابت بر انحصاری بودن بازار تولید خودرو در کشورمان، با این مجوز در واقع خودروساز براساس مصوبه شورای رقابت این مجوز را دارد که قیمت محصولاتش را براساس تغییراتی که در محصول پایه اعمال می کند تغییر دهد.

مجوز این تغییرات قیمت به دلیل تغییرات فنی ، آپشنی و تغییرات استاندارد اجباری که خودروساز بر روی خودروهای پایه یا همان محصولات پایه اعمال می کند نیز از سوی شورای رقابت صادر شده است.

   جدول زیر تغییرات قیمت 28 محصول ایران خودرو براساس پیوست مصوبه جلسه 574 شورای رقابت، ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری است.

  * تنوع تولید خودرو با محصولات نه چندان باکیفیت/  قیمت های مصوب با یک سری تغییرات ساده نباید افزایش یابد   در این باره سپهر زنگه، کارشناس صنعت خودرو، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، می گوید: تولید محصولات با عناوین مختلف از سوی خودروسازان در حالی است که در واقع خودروسازان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراهم شدن امکان گران فروشی برای خودروسازان در نقص مصوبه شورای رقابت

فراهم شدن امکان گران فروشی برای خودروسازان در نقص مصوبه شورای رقابت