مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 09:352023-06-07اقتصادي

675 میلیون نفر از جمعیت جهان از برق محرومند!


حدود 80 درصد از جمعیت ساکن کشورهای آفریقایی از نعمت برق محروم هستند که میزان دسترسی آن ها به شبکه انتقال برق از سال 2010 تاکنون تغییر نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، نایب رییس بانک جهانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آمارهای جهانی نشان می دهد اکثر کشورهای جهان در تأمین خدمات برق رسانی به شهروندان خود با چالش مواجه هستند.

شبکه خبری المیادین سه شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد که گوانگزی تشن نایب رییس بانک جهانی اعلام کرد که اکثر کشورهای جهان با چالش خاموشی و کندی توسعه خدمات انرژی و نارسایی در تأمین برق به مردم روبه رو هستند.

بر پایه این گزارش، سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی با انتشار آماری اعلام کردند که هم اکنون 675 میلیون نفر در سرتاسر جهان بدون دسترسی به برق زندگی می کنند و غالب آنان در قاره آفریقا و در مناطق جنوب صحرا که به آفریقای سیاه معروف است، زیست می کنند.

بر اساس ارزیابی سازمان های بین المللی، کشورهای عضو سازمان ملل متحد در اجرای سند چشم انداز توسعه پایدار 2030 ناموفق عمل کرده اند؛ این کشورها در سال 2015 میلادی با امضای سندی، متعهد به تولید انرژی پاک و با بهای مناسب تا حلول سال 2030 شدند.

این گزارش می افزاید: با وجود اینکه شمار افرادی فاقد دسترسی به برق در مقیاس جهانی طی دهه گذشته میلادی به نصف تقلیل یافته، اما تاکنون 675 میلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

675 میلیون نفر از جمعیت جهان از برق محرومند!

675 میلیون نفر از جمعیت جهان از برق محرومند!