مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 20:552023-06-05سياسي

پرسش و پاسخ ها در مورد جایگاه زن از دیدگاه امام خمینی(ره)


پرسش هایی که در اذهان نسل جوان و انقلابی است را پرتال امام خمینی(ره) پاسخ می دهد، یکی از مواردی که پرسش های متعددی کاربران این پرتال در مورد آن مطرح کرده اند به جایگاه زنان از دیدگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران بر می گردد.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی، پرسش هایی که در اذهان نسل جوان و انقلابی است را پرتال امام خمینی(ره) پاسخ می دهد یکی از مواردی که پرسش های متعددی کاربران این پرتال در مورد آن مطرح کرده اند به جایگاه زنان از دیدگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران برمی گردد که پرسش ها و پاسخ ها به این شرح است: نقش زن در خانواده از دیدگاه امام خمینی (س) چیست؟ امام خمینی(س) تربیت فرزند را شغلی می دانند که از همه شغل ها بالاتر است می فرمایند: اگر زنان یک فرزند خوب به جامعه تحویل دهند، بر ایشان بهتر است از همه عالم شرافت این عمل آنقدر بسیار است که من نمیتوانم بیان کنم.

همچنین ایشان دامان زن را محل تربیت مردان و زنان بزرگ می داندد و زن را پشتوانه ملت معرفی می کنند.

حضرت امام(س) در مورد دخالت زنان در مسائل روز چه نظری دشتند؟ ایشان زنان را در حق رای دادن، همچون مردان بلکه مقدم بر آنان می دانستد و می فرمودند: خانم هایی که تا کنون داخل در مسائل روز نبودند، داخل بشوند، زن باید در سرنوشت خودش دخالت داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرسش و پاسخ ها در مورد جایگاه زن از دیدگاه امام خمینی(ره)

پرسش و پاسخ ها در مورد جایگاه زن از دیدگاه امام خمینی(ره)