مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 12:352023-06-16اجتماعي

افزایش فعالیت خورشید در ماه های اخیر


فعالیت خورشید در ماه های اخیر افزایش یافته است و به نظر می رسد اوج چرخه زندگی آن که پیش تر برای اواسط سال 2025 میلادی پیش بینی شده بود به سال جاری انتقال یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، در شب 23 آوریل امکان مشاهده شفق قطبی در عرض های جغرافیایی بسیار پایین نزدیک به خط استوا دور از محیط قطبی معمول آن وجود داشت.

این منظره فتوژنیک در مکان هایی از جمله تگزاس و اکسترمادورا در اسپانیا قابل مشاهده بود جایی که لورنزو کوردرو عکاس نجومی آن را در عکسی که ناسا به عنوان بهترین عکس روز انتخاب کرده بود ثبت کرد.

این به دلیل یکی از بزرگترین طوفان های مغناطیسی است که در سالیان اخیر رخ داده و توسط یک رشته خورشیدی ایجاد شده است.

به گفته اسکات دابلیو مک اینتاش مدیر مرکز مرکز ملی تحقیقات جوی (NCAR) به نظر می رسد مرحله ای که تحت عنوان پیک یا بیشینه خورشیدی شناخته می شود یک سال زودتر رخ خواهد داد.

مک اینتاش همراه با مستندات خود از لکه های خورشیدی، پیش بینی خود را بر اساس اطلاعاتی که تیم اش طی دو دهه جمع آوری کرده اند و داده های شدت خورشیدی که به سال 1750 میلادی باز می گردد مورد مقایسه و ارزیابی قرار داده است.

همه چیز نشان می دهد که اوج شدت در اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 رخ خواهد داد که به گفته دانشمندان به معنای رویداد پایانی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش فعالیت خورشید در ماه های اخیر

افزایش فعالیت خورشید در ماه های اخیر