مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 16:152023-06-13سياسي

فرصت های پیش روی وزیر جدید صمت


مجلس شورای اسلامی امروز به وزیر جدید صمت اعتماد کرد و آقای علی آبادی به پشتوانه این اعتماد و همراهی همدلانه مجلس شورای اسلامی می بایست گامهای فوری و بلندی درراستای اصلاح نظام مدیریتی مهمترین حوزه تجارت داخلی و خارجی و بازنگری روشها به کار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، احسان عسکری در یادداشتی نوشت: مجلس شورای اسلامی امروز به وزیر جدید صمت اعتماد کرد و آقای علی آبادی به پشتوانه این اعتماد و همراهی همدلانه مجلس شورای اسلامی می بایست گامهای فوری و بلندی درراستای  اصلاح نظام مدیریتی مهمترین حوزه تجارت داخلی و خارجی و بازنگری روشها به کار گیرد.

  کشورهای برخوردار از منابع طبیعی معمولا با چالش هایی مواجه هستند که در ادبیات اقتصادی از آن تحت عنوان نفرین منابع یاد می شود.

بدین شرح که منابع طبیعی بعنوان یک سرمایه فیزیکی برخلاف انتظار و بدلیل ناکارآمدی تخصیصی و توزیعی درآمدهای ناشی از این منابع، نه تنها رشد اقتصادی کمی و کیفی قابل قبولی را ایجاد نمی کند، بلکه گاها به کاهش، توقف و تنزل کیفیت رشد اقتصادی منجر می شود.

ایران نیز به دلیل برخورداری از منابع نفتی سرشار، کم و بیش با چنین پدیده ای مواجه است که محیط علمی کشور در رویکرد بیشتر شناخته شده بیماری هلندی به آن پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت های پیش روی وزیر جدید صمت

فرصت های پیش روی وزیر جدید صمت