مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 13:252023-05-29اقتصادي

وقتی اداره منابع طبیعی زمین های مردم را به نام خود زده و مانع کشاورزی شان می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لنگرود، حسن غلامپور؛ گالشکلام منطقه ای در حوزه شهر چاف و چمخاله است که پیش از ایجاد شهر چاف و چمخاله در اوایل دهه 1380، به عنوان یک روستای تحت نظر بخش مرکزی لنگرود بود.

  جدای اینکه اضافه شدن روستای گالشکلام به شهر جدید چاف و چمخاله چه مشکلاتی را برای این منطقه ایجاد کرد مشکل دیگری نیز دامن گیر ساکنین این منطقه است که پیگیری های بیش از 2 دهه اهالی این روستا و جلساتی که با مسؤولین شهرستان برگزار کردند تاکنون بی نتیجه مانده است.

  ماجرا از این قرار است که اداره منابع طبیعی، اراضی که اهالی این منطقه چندین نسل در حال کشت و زرع هستند را به نام خود سند زده و جلوی فعالیت کشاورزان در این اراضی نیز گرفته می شود.

  این در حالی است که اراضی این روستا در سال 1342 و در جریان اجرای قانون اصلاحات ارضی به کشاورزان منطقه واگذار شد و دولت وقت نیز برای آن نسخ صادر کرد که در آن نوع سند قطعی نوشته شده که هر یک از کشاورزان اسناد مربوط به آن زمان را هنوز هم در اختیار دارند و این اسناد در اداره ثبت اسناد و املاک لنگرود نیز موجود است.

  علی روستایی یکی از اهالی گالشکلام است که می گوید اراضی این محل بیش از سه نسل در اختیار اجداد ساکنین فعلی بود و بر روی آن کشت و زرع می شد و خودم نیز هم اکنون از زمینی که از اجدادم به من به ارث رسیده به ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی اداره منابع طبیعی زمین های مردم را به نام خود زده و مانع کشاورزی شان می شود

وقتی اداره منابع طبیعی زمین های مردم را به نام خود زده و مانع کشاورزی شان می شود