مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 11:452023-05-28سياسي

توضیحات نجابت درباره چگونگی تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران


یک عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها با اشاره به مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری انتخابات تناسبی در تهران گفت که در صورت اجرایی شدن این مصوبه شاهد افزایش مشارکت در تهران و رقابتی شدن انتخابات در پایتخت خواهیم بود.

- یک عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها با اشاره به مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری انتخابات تناسبی در تهران گفت که در صورت اجرایی شدن این مصوبه شاهد افزایش مشارکت در تهران و رقابتی شدن انتخابات در پایتخت خواهیم بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روح الله نجابت در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در توضیح مصوبه مجلس برای تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران اظهار کرد: مجلس خانه ملت است و باید نمایندگان مردم در خانه ملت حضور داشته باشند.

وی با بیان این که در حوزه های انتخابیه به جز تهران امکان برگزاری انتخابات به صورت تناسبی وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به این که در تهران لیست ها سیاسی تر و نگاه ها ملی تر است، امکان برگزاری انتخابات به صورت تناسبی است؛ تاکنون روند برگزاری انتخابات به این شکل بوده که 30 کرسی نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی به کسانی اختصاص داده می شد که بیشترین رای را آورده باشند یعنی اگر لیستی می توانست اکثریت آرا را به دست آورد آن لیست مستقیم وارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات نجابت درباره چگونگی تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران

توضیحات نجابت درباره چگونگی تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران