مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:102023-06-11سياسي

ثبتِ جهانی منطقه وردشت تسهیل شد


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم گفت: وزیر میراث فرهنگی قول داد پرونده ثبت ملی و ثبت جهانی منطقه وردشت با جدیت پیگیری شود.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم گفت: وزیر میراث فرهنگی قول داد پرونده ثبت ملی و ثبت جهانی منطقه وردشت با جدیت پیگیری شود.

سعید سلیمانیان در گفت وگو با ایسنا درباره سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی به شهرستان سمیرم و دستاوردهای این سفر، اظهار کرد: شهرستان سمیرم و بخش وردشت در حوزه صنایع دستی و به ویژه بافت های داری دارای ظرفیت و پتانسیل های بالایی است.

صنایع دستی بافت های داری در سطح شهرستان و سه بخش مرکزی، پادنای علیا و پادنای وسطی ظرفیت بالایی دارد و هنرمندان این بخش ها در صنایع گلیم، جاجیم، دبه و فرش دستبافت سرآمد بوده اند.

وی افزود: منطقه وردشت سمیرم 52 روستا و 14 تیره عشایری دارد و زادگاه و سکونت ایل بزرگ قشقایی است و بافت های داری و دست بافت های عشایری در منطقه وردشت بسیار پررنگ و ظرفیت بسیار بالایی دارد به ویژه بافت های عشایری با تکنیک های متفاوت که 12 نوع تکنیک بافت در بافت های داری داریم.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم، گفت: آنچه که از سال های گذشته به دنبال آن بودیم این بود که این ظرفیت عظیم صنایع دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبتِ جهانی منطقه وردشت تسهیل شد

ثبتِ جهانی منطقه وردشت تسهیل شد