مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:052023-06-06پزشكي

فصل گرما؛ کولرهای آبی زنگ خطری برای حوادث برق گرفتگی


هنگام راه اندازی کولرهای آبی مراقب خطر برق گرفتگی باشید، مردی 55 ساله در شهر کرمانشاه که برای بررسی سرویس سالانه کولر آبی ساختمان بر روی پشت بام رفته بود، - مسعود قلعه سفیدی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: عصر روز گذشته ماموریتی تحت عنوان برق گرفتگی به پایگاه طالقانی اعلام و پرسنل بلافاصله اعزام شدند.

وی ادامه داد: در مرحله اول اقدام به قطع برق ساختمان کردند و پس از آن تکنسین های اورژانس به بالین بیمار بر روی پشت بام شتافتند و در محل حادثه عملیات احیا را شروع کردند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: به گفته اطرافیان؛ مردی 55 ساله با آغاز شدن فصل گرما به جهت بررسی سرویس سالانه کولر آبی ساختمان بر روی پشت بام رفته بود که به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی و بر اثر برق گرفتگی، بی پاسخ شده بود.

وی خاطرنشان کرد: سریعا ارزیابی های لازم انجام شد و مددجو دچار ایست قلبی تنفسی شده بود.

  عملیات احیا قلبی پیشرفته، سریعا آغاز شد، این مرد پس از مانیتورینگ دارای ریتم فیبریلاسیون بطنی بود که با تخلیه شوک و سه سیکل احیا، بازگشت خودبخودی گردش خون صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل گرما؛ کولرهای آبی زنگ خطری برای حوادث برق گرفتگی

فصل گرما؛ کولرهای آبی زنگ خطری برای حوادث برق گرفتگی