مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 15:102023-06-07دانش

کتاب «فلسفه و روش علوم اجتماعی» روانه بازار نشر شد


کتاب «فلسفه و روش علوم اجتماعی» اثر حجت الاسلام حمید پارسانیا در 312 صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب و با همکاری مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، - کتاب فلسفه و روش علوم اجتماعی اثر حجت الاسلام حمید پارسانیا در 312 صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب و با همکاری مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به چاپ رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب فلسفه و روش علوم اجتماعی اثر حجت الاسلام حمید پارسانیا در 312 صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب و با همکاری مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به چاپ رسید.

این اثر، مشتمل بر 10 گفتار و مقاله است که بخشی از عقبه های معرفتی علم مدرن که اولاً، بیشتر هستی شناختی و معرفت شناختی است و ثانیاً، تأثیر مباشر و قریب در هویت علم دارند، اشاره کرده و تطورات این عقبه ها را در تعامل با تحولات علم پیگیری کرده است.

همچنین به موازات آن، عقبه های متناظر با آنها را در فرهنگ اسلامی و خصوصاً ایرانی دنبال کرده و ظرفیت های منطقی آنها را برای تعامل و تدوین دانش ها و نظریه های مورد نیاز جامعه اسلامی بحث و گفت وگو گذاشته است.

مهمترین مفاهیمی که در این اثر از دو بعد هستی شناختی و معرفت شناختی موضوع بحث بوده اند، این موارد است: عقل، وحی، نقل، شهود، روش و علم تجربی، تجریدی و نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «فلسفه و روش علوم اجتماعی» روانه بازار نشر شد

کتاب «فلسفه و روش علوم اجتماعی» روانه بازار نشر شد