مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 10:452023-06-20اقتصادي

راه اندازی بارانداز گیاهان دارویی در لرستان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد بارانداز گیاهان دارویی هستیم، گفت: با راه اندازی بارانداز گیاهان دارویی تولیدات در یک مکان مورد مبادله قرار می گیرد.

- محمدحسن کیانی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه لرستان به دلیل تنوع آب و هوایی یک ایران کوچک محسوب می شود، اظهار کرد: سطح کشت گیاهان دارویی در استان شش هزار هکتار است که شامل انواع گیاهان برگی، گل و ریشه ای است.

وی بیان کرد: 30 نوع گونه گیاهان دارویی در استان از جمله گل محمدی، موسیر، آویشن، نعناع فلفلی، گل گاوزبان، زعفران و سیاهدانه کشت می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطر نشان کرد: توسعه کشت گل محمدی، موسیر، زعفران و گشنیز را به دلیل کیفیت و استقبال متقاضیان در دستور کار داریم.

کیانی فر گفت: هدف گذاری سازمان جهاد کشاورزی برای 5 سال آینده افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی به 18 هزار هکتار و تولید 50 هزار تن است.

وی خاطر نشان کرد: برای تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی اکنون اسانس گیری بیشتر گونه های دارویی در استان انجام می شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تلاش برای جذب سرمایه گذاران در احداث و تکمیل زنجیره ارزش بعد از تولید اسانس مانند تولید عطر، ادکلن، ژل، پماد و محصولات بهداشتی را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی بارانداز گیاهان دارویی در لرستان

راه اندازی بارانداز گیاهان دارویی در لرستان