مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 10:002023-06-17پزشكي

رابطه اضافه و کمبود وزن و ناباروری


یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بودن وزن در یک محدوده طبیعی و نرمال برای ایجاد باروری در بانوان بسیار مهم است.

- ایسنا/لرستان یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بودن وزن در یک محدوده طبیعی و نرمال برای ایجاد باروری در بانوان بسیار مهم است.

ابراهیم فلاحی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ناباروری یکی از مشکلات شایع در جامعه ما بوده که یکی از علت های آن تغذیه است.

وی با اشاره به این که چاقی یکی از عواملی است که می تواند باعث ناباروری شود، بیان کرد: بنابراین در وهله اول کسانی که ناباروری دارند باید نسبت به کنترل وزن خود اقدام کنند که می تواند کم یا زیاد باشد.

فلاحی تأکید کرد: بودن وزن در یک محدوده طبیعی و نرمال برای ایجاد باروری در بانوان بسیار مهم است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به این که نوع غذا نیز مؤثر و مهم است، تصریح کرد: بعضی از غذاها باعث می شوند ناباروری تشدید و برخی غذاها کمک می کنند باروری ایجاد شود.

وی ادامه داد: غذاهایی که کمک می کنند ناباروری تشدید شود اسیدهای چرب اشباع مانند چربی لبینات است، بنابراین توصیه می شود اگر خانمی لبنیات مصرف می کند از نوع کم چرب باشد، نوع روغن ها مؤثر است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه اضافه و کمبود وزن و ناباروری

رابطه اضافه و کمبود وزن و ناباروری