مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 09:402023-06-19سياسي

آزادی و آگاهی؛ دو عنصر جداناپذیر دموکراسی در اندیشه دکتر شریعتی


دکتر علی شریعتی مزینانی یکی از رهبران فکری و نظریه پردازان کلیدی انقلاب اسلامی بود که نه تنها به خاطر فعالیت های انقلابی و سیاسی بلکه به خاطر اندیشه ها، - ایسنا/خراسان رضوی دکتر علی شریعتی مزینانی یکی از رهبران فکری و نظریه پردازان کلیدی انقلاب اسلامی بود که نه تنها به خاطر فعالیت های انقلابی و سیاسی بلکه به خاطر اندیشه ها، نظرات، نقدها و آثار گران بهایی که بر جای گذاشته است، آوازه و شهرت پیدا کرده است.

شریعتی توانست ارتباط خوبی با جوانان بگیرد و از طریق انتقال نظرات و الگوهای لازم، زمینه های ایجاد کشوری متمدن و خودساخته را فراهم سازد.

او به تمام اندیشه های سیاسی باطل نقدی جدی وارد کرد و با طرح مقوله بازگشت به خویشتن اندیشه دستیابی به هویت ایرانی اسلامی را زنده کرد.

هادی وکیلی، استاد تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فرارسیدن سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی، در خصوص برجسته ترین مشخصه اندیشه سیاسی این اندیشمند ایرانی، اظهار کرد: هرچند دکتر شریعتی به سیاست ورود کرده بود و این موضوع در مبانی نظری و اندیشه سیاسی و به طور غیرمستقیم در رفتار و کنش سیاسی اش هویداست، اما با این حال ظاهرا شریعتی به فعال سیاسی بودن چندان علاقه ای نداشته و بیشتر باید مسائل سیاسی را در مبانی نظری و اندیشه اش جستجو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی و آگاهی؛ دو عنصر جداناپذیر دموکراسی در اندیشه دکتر شریعتی

آزادی و آگاهی؛ دو عنصر جداناپذیر دموکراسی در اندیشه دکتر شریعتی