مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 10:112023-06-10اقتصادي

جایگاه علمی ایران در اهداف توسعه پایدار جهانی اعلام شد


رییس مؤسسه ISC، با اشاره به جایگاه علمی ایران در پایگاه WoS در اهداف 17گانه توسعه پایدار به تفکیک هدف در بازه زمانی 2022-2015، گفت: در بهترین جایگاه های به دست آمده، - اهداف آب تمیز رتبه 5، در انرژی مقرون به صرفه و پاک رتبه 13، در ریشه کن کردن گرسنگی جایگاه 14، در شهرها و جوامع پایدار رتبه 15، در مصرف و تولید مسئولانه رتبه 17، در سلامتی و تندرستی رتبه 18، در دو هدف تغییرات آب و هوایی و برابری جنسیتی رتبه 19 است و انتظار می رود در راستای کاربردی کردن این پژوهش ها در سطح شرکت های دانش بنیان و صنایع مرتبط حمایت ها و سرمایه گذاری های مورد نیاز صورت گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید احمد فاضل زاده گفت: رصد تولیدات علمی و فناوری در جهت سیاست گذاری و برنامه ریزی در سطح کلان و در جهت توسعه پایدار بسیار حائز اهمیت است و نشان دادن خط مشی تحقیقاتی به دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری کشور و معرفی موضوعات کاربردی در سطح محلی و جهانی از جمله رسالت های مؤسسه ISC است.

فاضل زاده اظهار کرد: اهداف توسعه پایدار (Sustainable Development Goals) مجموعه ای از 17 هدف جهانی است که به منظور ارائه طرحی برای دستیابی به آینده بهتر و پایدارتر برای همگان طراحی شده است.

رییس مؤسسه ISC ادامه داد: این اهداف در سال 2015 توسط سازمان ملل متحد به عنوان یک فراخوان جهانی جهت اقدام برای پایان دادن به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه علمی ایران در اهداف توسعه پایدار جهانی اعلام شد

جایگاه علمی ایران در اهداف توسعه پایدار جهانی اعلام شد