مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-03سياسي

انتخابات تناسبی منجر به افزایش مشارکت و رقابت انتخاباتی می شود


تناسبی شدن انتخابات تهران منجر به افزایش انگیزه احزاب و جناح های مختلف برای حضور در انتخابات می شود و رقابت و مشارکت انتخاباتی را بیشتر می کند.

- نماینده مردم بابلسر در مجلس گفت: تناسبی شدن انتخابات تهران منجر به افزایش انگیزه احزاب و جناح های مختلف برای حضور در انتخابات می شود و رقابت و مشارکت انتخاباتی را بیشتر می کند.

علی اصغر باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر برگزاری انتخابات تناسبی در تهران، اظهار داشت: در سنوات قبلی شاهد بودیم یا اصلاح طلبان یا اصولگرایان 30 کرسی مجلس را کسب می کردند و نمایندگان تهران یا همگی اصلاح طلب یا اصولگرا بودند.

وی بیان کرد: در صورتی که انتخابات مجلس تهران تناسبی برگزار شود، هر لیستی بر اساس آرایی که به دست می آورد، از 30 کرسی نمایندگی تهران در مجلس سهم خواهد داشت.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تناسبی شدن انتخابات تهران به این معناست که نمایندگان تهران از لیست های انتخاباتی مختلف و بر اساس میزان رأی کسب شده انتخاب می شوند.

باقرزاده تصریح کرد: فرض کنید مجموع آرای مأخوذه برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در انتخابات مجلس یک میلیون رأی باشد، اگر لیستی از این یک میلیون رأی 700 هزار رأی را کسب کند، به این معناست که 70 درص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات تناسبی منجر به افزایش مشارکت و رقابت انتخاباتی می شود

انتخابات تناسبی منجر به افزایش مشارکت و رقابت انتخاباتی می شود