مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 11:402023-05-30پزشكي

جزییات استخدام 9 هزار پرستار جدید در وزارت بهداشت


در تیر ماه امسال پس از 2 سال آزمون برگزار می شود و حدود 9 هزار پرستار استخدام خواهند شد که این تعداد قطره ای در دریا هستند اما یک گام رو به جلو می باشد تا بتواند خروجی های یک سال گذشته را جبران کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار کشور در گفتگوی تلفنی با برنامه صبح و گفتگو رادیو گفت وگو در مورد آزمون استخدامی پرستاران بیان کرد: با توجه به کمبود مزمن کادر پرستاری طی 10 تا 20 سال اخیر در تیر ماه امسال پس از 2 سال آزمون برگزار می شود و حدود 9 هزار نفر استخدام خواهند شد.

وی نسبت پرستار به جمعیت را نصف حداقل استاندارد جهانی دانست و افزود: این 9 هزار نفر، قطره ای در دریا هستند اما یک گام رو به جلو می باشد تا بتواند خروجی های یک سال گذشته را جبران نماید.

دبیرکل خانه پرستار کشور با تأکید بر توجه بیشتر مسئولان به این حوزه خاطرنشان کرد: حداقل تعداد لازم پرستار برای آنکه مردم بتوانند حداقل خدمات پرستاری را دریافت کنند، 100 هزار نفر است.

این آزمون قدم اول برای جذب پرستار است که امید می رود موانع استخدام برداشته شود.

شریفی مقدم در مصاحبه با رادیو گفت و گو میانگین پرستار به تخت در کشور را 8/1 دانست و اظهار کرد: هیچ موقع به این مقدار نرسیدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات استخدام 9 هزار پرستار جدید در وزارت بهداشت

جزییات استخدام 9 هزار پرستار جدید در وزارت بهداشت