مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 15:452023-06-08اقتصادي

بیانیه سیاستی مرکز پژوهش های مجلس در خصوص صنعت و بازار خودرو


بیانیه سیاستی مرکز پژوهش های مجلس در خصوص صنعت و بازار خودرو، به ارائه 5 اقدام کوتاه مدت و 5 توصیه راهبردی در این زمینه پرداخته است.

- بیانیه سیاستی مرکز پژوهش های مجلس در خصوص صنعت و بازار خودرو، به ارائه 5 اقدام کوتاه مدت و 5 توصیه راهبردی در این زمینه پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، صنعت و بازار خودرو کشور از مشکلات مختلفی از جمله آشفتگی بازار از حیث قیمت و عدم دسترسی مصرف کننده به خرید با قیمت مصوب کارخانه، ایمنی و کیفیت نامناسب خودروهای تولیدی (مصرف سوخت، آلایندگی و حجم بالای ایرادات) و زیان انباشته حدود 120 هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ کشور رنج می ­برد به نحوی که این صنعت را به صنعتی ظالم از دیدگاه مردم و صنعتی مظلوم از دیدگاه صنعتگران مبدل کرده است.

این مشکلات اگرچه طی سالیان اخیر بر شدت آن افزوده شده است اما ناگهانی و یک شبه به وجود نیامده­اند بلکه معلول ایرادات اساسی موجود در ساختار صنعت و اقتصاد کشور بخصوص نبود استراتژی مشخص (هدفگیری، انسجام سیاستی و هماهنگی نهادی)، ضعف در نظام تنظیم گری، ساختار مدیریتی و ماهیت سیاسی و اقتصادی بنگاه­های بزرگ خودروسازی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه سیاستی مرکز پژوهش های مجلس در خصوص صنعت و بازار خودرو

بیانیه سیاستی مرکز پژوهش های مجلس در خصوص صنعت و بازار خودرو