مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 08:552023-06-17سياسي

قرآن «یاقوت مستعصمی» در مجمع قرآن شارجه جای گرفت


مجمع قرآن کریم شارجه نسخه ای نادر و منحصر به فرد از قرآن خطی دوره عباسی موسوم به قرآن «یاقوت مستعصمی» را به آثار خود اضافه کرد.

- مجمع قرآن کریم شارجه نسخه ای نادر و منحصر به فرد از قرآن خطی دوره عباسی موسوم به قرآن یاقوت مستعصمی را به آثار خود اضافه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مجمع قرآن کریم شارجه نسخه ای نادر و منحصر به فرد از قرآن خطی دوره عباسی موسوم به قرآن یاقوت مستعصمی را به آثار خود اضافه کرد.

این قرآن تاریخی گنجینه ای ارزشمند است که به بازدیدکنندگان و پژوهشگران آکادمیک این امکان را خواهد داد که از تاریخ کتابت قرآن و مراحل تغییر و تحول آن مطلع شوند.

شیرزاد عبدالرحمن طاهر، دبیرکل مجمع قرآن شارجه در این باره گفت: کاتب این قرآن یاقوت مستعصمی ملقب به قبله الکتاب: قبله کاتبان و متوفی سال 696 هجری بوده است، او خوشنویس، کاتب و ادیب اهل بغداد و رومی الاصل بود که در دوره مستعصم بالله، آخرین خلیفه عباسی زندگی می کرد.

وی افزود: یاقوت مستعصمی، نقطه عطفی در تاریخ خط عربی پس از ابن مقله و ابن بواب بود و تعداد زیادی قرآن کتابت کرد که یکی از آن ها همین قرآن اواخر قرن هفتم هجری و شوال 681 هجری است.

این نسخه از قرآن کریم از نوشته های قرن هفتم است و هنوز هم ماده اولیه، طراوت کاغذ و ظرافت مرکب و درخشندگی تزیینات آن حفظ شده است؛ هرچند تحت تأ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرآن «یاقوت مستعصمی» در مجمع قرآن شارجه جای گرفت

قرآن «یاقوت مستعصمی» در مجمع قرآن شارجه جای گرفت