مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 09:552023-06-21اقتصادي

خرید 7 هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان خراسان جنوبی


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خرید هفت هزار و 214 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خبر داد و گفت: تاکنون سه درصد از هزینه گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

- مهدی جعفری در گفت و گو با مهر از فعالیت 17 مرکز خرید گندم در استان خبر داد و افزود: امسال 18 هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم آبی و یک هزار و 780 هکتار هم زیرکشت گندم دیم است.

وی ادامه داد: با توجه به فصل برداشت گندم پیش بینی می شود امسال 11 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شود و مابقی گندم برای نیاز کشاورزان و بذر سال آینده استفاده شود.

جعفری با بیان اینکه از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون در خراسان جنوبی هفت هزار و 214 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است، افزود: ارزش این میزان گندم 96 میلیارد تومان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون سه درصد گندم خریداری شده از کشاورزان وجه آن پرداخت شده و امسال قیمت هر کیلو گندم در خرید تضمینی 15 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال جاری در مجموع 50 هزار تن گندم برداشت شود، ادامه داد: عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده است.

جعفری افزود: از بهره برداران خواستاریم گندم مازاد تولیدی خود را به دولت تحویل دهند تا دولت بتواند برنامه ریزی لاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید 7 هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان خراسان جنوبی

خرید 7 هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان خراسان جنوبی