مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 18:012023-06-15اقتصادي

ایران سومین شریک تجاری ارمنستان است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، صمد یوسفی اصل، رییس اتاق بازرگانی استان زنجان در نشت مشترک سفیر جدید ایران در ارمنستان با فعالان اقتصادی و مدیران اداری استان زنجان به سابقه همکاری ایران با ارمنستان به لحاظ اقتصادی اشاره و اظهار کرد: به دلایل اتفاقات روی داده در چند سال اخیر، ایران تبدیل به سومین شریک تجاری این کشور تبدیل شده است.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی انجام شده در حال حاضر ایران قابل اعتمادترین کشور در بین مردم ارمنستان است، افزود: باید این ظرفیت را تبدیل به پول کرد.

وی به ادامه برگزاری جلسات مشترک با سفرای ایران در کشورهای مختلف اشاره و تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای رایزنی موثر در حوزه اقتصاد بهره گرفت تا مراودات افزایش یابد.

در ادامه جلسه مهدی عباسی، رییس شورای ملی زیتون با تشریح وضعیت زنجان در تولید زیتون به لحاظ وسعت و میزان آن گفت: 32 درصد از زیتون کشور در زنجان تولید می شود.

رییس شورای ملی زیتون به شهرت زیتون زنجان به خوش طعمی اشاره و تصریح کرد: با توجه به عضویت و حضور موثر ایران در شورای جهانی زیتون باید از این ظرفیت برای حضور در بازار ارمنستان و همچنین اتحادیه اروپا استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران سومین شریک تجاری ارمنستان است

ایران سومین شریک تجاری ارمنستان است