مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 06:352023-05-30پزشكي

شناسایی 95 هزار مبتلا به MS در کشور / 3 کلانشهر رکورددار ابتلا


رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی 95 هزار مبتلا به MS در کشور، گفت: در حال حاضر بیشترین رجیستری بیماری MS در استان های اصفهان، - رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی 95 هزار مبتلا به MS در کشور، گفت: در حال حاضر بیشترین رجیستری بیماری MS در استان های اصفهان، شیراز و تهران است.

دکتر امیرحسام علیرضایی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص آمار بروز بیماری MS در کشور، گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه بیماری های نادر معاونت درمان وزارت بهداشت تا امروز تعداد 95 هزار بیمار مبتلا به MS رجیستر و شناسایی شده اند.

وی افزود: شیوع بیماری همچنان در خانم ها بیشتر از آقایان به نسبت 2.

5 برابر و در سنین 20 تا 45 سال است.

او با اشاره به اینکه متوسط شیوع MS بر اساس آمارهای جهانی به میزان 112 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت است، تصریح کرد: این نسبت در کشورهای مختلف متفاوت بوده و در کشور ایران، شیوع MS معادل 111 بیمار به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت است.

بر این اساس ایران در شمار کشورهای با شیوع بالا از لحاظ MS است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص توزیع جغرافیایی بیماری MS در شهرهای کشور، بیان کرد: طی دهه های اخیر شیوع آن در کشور به خصوص در مناطق شهری افزایش یافته و این مسئله حاکی از اهمیت تشخیص و کنترل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 95 هزار مبتلا به MS در کشور / 3 کلانشهر رکورددار ابتلا

شناسایی 95 هزار مبتلا به MS در کشور / 3 کلانشهر رکورددار ابتلا