مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 12:452023-06-08فرهنگي

رستوران های اصفهان غذای اصفهانی ندارند!


غذاها و خوراک های بومی هر منطقه نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه است ولی به نظر می رسد در اصفهان، جایگاه چندانی برای غذاهای اصفهانی نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، یکی از مفاهیم مهم گردشگری، گردشگری خوراک و غذا است، هر منطقه غذاها و خوراک های بومی خود را دارد که نسل در نسل به ارث برده و ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه دارد، اما امروزه بسیاری از این آثار ناملموس در حال از بین رفتن است، جوان ترها به غذاهای آماده و فست فود روی آورده اند و تلاش نمی کنند غذاهای سنتی و بومی شهر و منطقه خود را از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها یاد بگیرند.

ضمن آنکه مسؤولان شهر نیز موظفند، در احیای غذاها و خوراک های بومی هر منطقه بکوشند و آن ها را به نسل های آینده معرفی کنند.

برای مثال، خورشت ماست یک دسر اصفهانی است که از ترکیب ماست و گوشت گردن به دست می آید یا ماش و قمری یکی از غذاهای مقوی است که از ترکیب حبوبات، گوشت، سبزی و.

به دست می آید.

مائده فیناستیان،کارشناس گردشگری در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در این خصوص اظهار کرد: گردشگری خوراک صرفا چشیدن غذا نیست و یک مفهوم کلی و فراتر از گردشگری غذا است، در گردشگری غذا بیشتر آزمایش (تست) غذا را مدنظر داریم ولی در گردشگری خوراک علاوه بر آزمایش (تست) غذا، فرایند تهیه مواد اولیه و شیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رستوران های اصفهان غذای اصفهانی ندارند!

رستوران های اصفهان غذای اصفهانی ندارند!