مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 16:402023-06-19سياسي

باستان شناسان جاده ابریشم در موزه ملی ایران


مدیر مرکز باستان شناسی جاده ابریشم در دیدار از موزه ملی برای انجام مطالعات راه باستانی ابریشم و برگزاری نمایشگاه مشترک با ایران ابراز تمایل کرد.

- مدیر مرکز باستان شناسی جاده ابریشم در دیدار از موزه ملی برای انجام مطالعات راه باستانی ابریشم و برگزاری نمایشگاه مشترک با ایران ابراز تمایل کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وانگ جیانشین ـ مدیر مرکز باستان شناسی جاده ابریشم دانشگاه شمال غربی چین ـ و حسن فاضلی نشلی ـ نماینده تهران در پروژه راه ابریشم ـ در دیدار با جبرییل نوکنده ـ رییس کل موزه ملی ایران ـ، با اشاره به سابقه همکاری های مشترک فرهنگی دو کشور در زمینه موزه و باستان شناسی، ضمن برشمردن ظرفیت های موجود، به ویژه در زمینه مطالعات راه باستانی ابریشم ابراز امیدواری کردند تا موزه ملی ایران و دانشگاه شمال غربی چین در آینده بتوانند فعالیت های مشترکی، از جمله برگزاری نمایشگاه و مطالعات آثار مرتبط با این راه باستانی را انجام دهند.

در این دیدار، باستان شناسان چن دنگ و هویکیو شائو از دانشگاه شمال غربی چین و فریدون بیگلری ـ معاون امور فرهنگی موزه ملی ایران ـ نیز حضور داشتند.

هیأت چینی با همراهی و راهنمایی حسن فاضلی، فریدون بیگلری و یوسف حسن زاده از باستان شناسان ایران و فیروزه سپیدنامه از موزه ملّی ایران بازدید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باستان شناسان جاده ابریشم در موزه ملی ایران

باستان شناسان جاده ابریشم در موزه ملی ایران