مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 13:252023-06-19سياسي

آیا رود ارس به رادیو اکتیو آلوده شده؟!


معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی احتمال هرگونه ورود مواد رادیواکتیو و پساب نیروگاه هسته ای ارمنستان به رود ارس را رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا نوشت: با اشاره به شائبه ورود موارد خطرساز به رود ارس از سوی ارمنستان، اظهار کرد: ورود مواد رادیواکتیو از نیروگاه مستامور ارمنستان به دلیل مسافت بالای آن تا منطقه عملا غیرممکن است و از سویی نیز این نیروگاه امن بوده و مورد خاصی از خروج موارد رادیواکتیو از آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: ولی یک کارخانه مس در این منطقه وجود دارد که پساب آن به ارس وارد می شود و حتی با چشم نیز قابل رویت است.

محمدی تاکید کرد: پس از گفت وگوی دستگاه قضایی، سازمان محیط زیست و استاندار آذربایجان شرقی با مسئولان ارمنستانی، مقداری از این ورودی کاهش یافته و کارخانه مس ارمنستان به سمت بازچرخانی(استفاده دوباره از پساب خروجی) رفته ولی باز هم به صورت شبانه و پنهانی پساب را به ارس وارد می کند.

وی با اشاره به رصد شبانه روزی ورود پساب به رود ارس از این کارخانه، گفت: تذکرات لازم به صورت دیپلماسی از طریق وزارت خارجه ارجاع داده شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص مضرات ورود این پساب به رود ارس، خاطرنشان کرد: تمامی آزمایش های مربوطه از سوی اداره کل دامپزشکی، شرکت آب منطقه ای و سازمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا رود ارس به رادیو اکتیو آلوده شده؟!

آیا رود ارس به رادیو اکتیو آلوده شده؟!