مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 15:252023-06-03سياسي

«مسیر پیاده روی بدون کفش» در استان قزوین اجرا می شود


اولین مسیر پیاده روی بدون کفش با عنوان «مسیر حس پا» با هدف بهبود سلامت شهروندان در کمربندی سبز شهر قزوین، طراحی و اجرا خواهد شد.

- قزوین- اولین مسیر پیاده روی بدون کفش با عنوان مسیر حس پا با هدف بهبود سلامت شهروندان در کمربندی سبز شهر قزوین، طراحی و اجرا خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیّد مسعود میرمعزی، دکترای تربیت بدنی و پژوهشگر حوزه سلامت جسمانی در بازدید از مراحل اجرایی پروژه کمربندی سبز ضمن اشاره به سابقه اجرای مسیرهای پیاده روی بدون کفش و پارک های پابرهنه بیان کرد: پیاده روی بدون کفش، می تواند تعادل بدن را بهبود بخشد، به تسکین درد کمک کند و منجر به بهبود عملکرد لگن، زانو و مرکز بدن شود.

وی افزود: بازسازی آسیب پا به دلیل پوشیدن کفش نامناسب، تغذیه دیسک های بین مهره ای و جلوگیری از بروز مشکل در آنها پیشگیری از واریس و جلوگیری از درماتوفیت (قارچ پوستی) در پاها از دیگر مزیت های پیاده روی بدون کفش محسوب می شود.

میرمعزی با بیان اینکه مسیرهای پیاده روی بدون کفش، در کشورهای اروپایی، به ویژه آلمان و اتریش اجرا شده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است، گفت: پیاده روی در این مسیرها می تواند باعث بهبود فاکتورهای استقامتی در بدن مانند تحرک پذیری مفاصل و اندام ها شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مسیر پیاده روی بدون کفش» در استان قزوین اجرا می شود

«مسیر پیاده روی بدون کفش» در استان قزوین اجرا می شود