مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 20:202023-06-02بين الملل

تکاپوی واشنگتن برای بهبود روابط با چین با سفر مخفیانه رییس سیا به پکن


به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، کاخ سفید و سازمان سیا از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده اند اما یکی از مقامات آمریکایی گفت که برنز در این سفر با مقامات ارشد اطلاعاتی چین دیدار کرده است.

- به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، کاخ سفید و سازمان سیا از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده اند اما یکی از مقامات آمریکایی گفت که برنز در این سفر با مقامات ارشد اطلاعاتی چین دیدار کرده است.

روزنامه فایننشال تایمز از سفر مخفیانه رییس سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا (سیا) به چین خبر داد و نوشت: سفر معتمدترین مقام دولت جو بایدن، شدت نگرانی کاخ سفید از وخامت روابط بین واشنگتن و پکن را نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ این روزنامه انگلیسی با اشاره به این که سفر ویلیام برنز (معروف به بیل برنز) به چین ماه گذشته انجام شده است به نقل از پنج نفر از مقامات آگاه از این سفر افزود: برنز به عنوان دیپلمات ارشد سابق که اغلب مأموریت های ظریف خارج از کشور به او محول می شود، برای گفتگو با مقامات به چین سفر کرد.

این دیدار که از سوی عالی ترین مقام دولت بایدن انجام شده همزمان با تلاش های واشنگتن برای تعامل با پکن در سطح مقامات ارشد با هدف تلاش برای ایجاد ثبات در روابط دو کشور انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکاپوی واشنگتن برای بهبود روابط با چین با سفر مخفیانه رییس سیا به پکن

تکاپوی واشنگتن برای بهبود روابط با چین با سفر مخفیانه رییس سیا به پکن