مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 14:152023-06-12سياسي

معاون وزیر کشور: روابط ایران و تاجیکستان گسترش می یابد


انتظامی وزیر کشور با اشاره به جزییات تفاهم نامه همکاری امنیتی ایران و تاجیکستان، گفت: روابط دو کشور در زمینه های مختلف گسترش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی ظهر امروز  با عبدالرحمان علم شازاده معاون وزارت داخله و رییس هیات وزارت کشور تاجیکستان دیدار کرد.

سید مجید میراحمدی در حاشیه دیدار با عبدالرحمن علم شازاده معاون وزارت داخله تاجیکستان، اظهار کرد: ایران و تاجیکستان دارای تفاهم نامه های همکاری های امنیتی هستند و از یکسال و نیم قبل و از زمان استقرار دولت سیزدهم، این تفاهم نامه را اجرایی و عملیاتی کردیم.

در سفر یکسال قبل من به تاجیکستان، صورت جلسه ای را تنظیم کردیم و به این تفاهم نامه جنبه عملیاتی دادیم و در موضوعات مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، تبادل اطلاعات نسبت به فعالیت های تروریستی از اتباع تاجیکستان که در افغانستان یا سوریه که به داعش پیوسته اند، تبادل نظر و هماهنگی کردیم.

میراحمدی افزود: از سویی برخی طلاب دینی تاجیکی غیرقانونی وارد ایران شده اند و تقاصای تاجیکستان بازگرداندن آنها به کشورشان بود چون غیرقانونی در برخی مدارس تحصیل می کنند.

در این زمینه هماهنگی خوبی صورت گرفت تا همه اتباع آنها قانونی در ایران حضور داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر کشور: روابط ایران و تاجیکستان گسترش می یابد

معاون وزیر کشور: روابط ایران و تاجیکستان گسترش می یابد