مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 15:352023-06-17سياسي

تا صدها سال جای خالی آیت الله مصباح پر نخواهد شد


رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: تولید علوم انسانی اسلامی کاری اجتهادی است و به دست طلاب و با همکاری دانشگاهیان محقق خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله علی اکبر رشاد در آیین اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه آیت الله محمدتقی مصباح یزدی که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ذهن، زبان و زندگی علامه مصباح آینه هم بودند، علامه زلال تفکر کرد، زلال سخن گفت و زلال زیست.

وی با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی علامه مصباح ابراز کرد: بسیار سخت است در این جایگاه بنشینم و جای علامه خالی باشد، قطعاً تا صدها سال جای خالی ایشان پر نخواهد شد.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان تعاریف علوم انسانی اظهار داشت: آنچه را که امروزه علوم انسانی تعبیر می شود، دارای اشکالاتی است.

آیت الله رشاد با بیان اینکه برخی افراد فلسفه را خارج از علوم انسانی می دانند، تصریح کرد: در مجموعه علوم انسانی سه دسته از قضایای مباحث هستی شناختی، بایدها و نبایدها در حوزه های مختلف و همچنین مباحث شایدها و نشایدها وجود دارد.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه در تمام رشته ها نیازمند بحث انسان شناسی هستیم، ابراز کرد: هر دانشی از مجموعه نظریه ها شکل گرفته و دارای منطق هستند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا صدها سال جای خالی آیت الله مصباح پر نخواهد شد

تا صدها سال جای خالی آیت الله مصباح پر نخواهد شد