مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-11اقتصادي

کمتر از 10 درصد از برنامه تزریق گاز به میادین نفتی ایران محقق شد


در سال گذشته به میزان 10 درصد از نیاز مخازن نفتی هم تزریق گاز نداشته ایم و این موضوع نشان می دهد که همین الان نیز تولید نفت ایران صیانتی نیست.

- محمدصادق مهرجو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به عقب ماندگی از برنامه در تزریق گاز به میادین نفتی مناطق نفت خیز جنوب عنوان کرد: 75 درصد از نفت تولیدی ایران از مناطق نفت خیز جنوب تولید می شود، 85 درصد از تولید نفت در مناطق نفت خیز جنوب وابسته به تولید از 10 میدان بزرگ است، از این 10 میدان نفتی نیز، تولید نفت از 7 میدان وابسته به سیستم تزریق گاز است.

وی افزود: سناریوی تزریق گاز با توجه به نوع مخازن و ساختار سنگ و سیال و مکانیزم های آن به افزایش تولید و نگهداشت نفت کمک می کند.

متاسفانه ناترازی گاز ایران موجب شده است که تزریق گاز به میادین نفتی به میزان موردنیاز نباشد و تولید نفت کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

* عقب ماندگی بیش از 90 درصدی در تزریق گاز به میادین نفتی ایران مهرجو اظهار داشت: در سال گذشته به میزان 10 درصد از نیاز مخازن نفتی هم تزریق گاز نداشته ایم.

این موضوع نشان می دهد که همین الان نیز تولید نفت ایران صیانتی نیست و اگر به میزان موردنیاز به این 7 میدان بزرگ مناطق نفت خیز جنوب تزریق گاز نداشته باشیم، در سال های آینده افت تولید قابل توجهی را از این میادین قدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمتر از 10 درصد از برنامه تزریق گاز به میادین نفتی ایران محقق شد

کمتر از 10 درصد از برنامه تزریق گاز به میادین نفتی ایران محقق شد