مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 17:402023-06-06اقتصادي

آفت جوانه خوار بلوط8000هکتار از جنگلهای استان را درگیر کرده است


مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته 33 هزار هکتار از جنگل های استان درگیر آفت جوانه خوار بلوط بود که این میزان در سال جاری به 8000 هکتار کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سعید جاوید بخت عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بارش های خوب و کاهش دما تأثیر مثبتی بر کاهش این آفت داشته است.

وی با بیان اینکه آفت جوانه خوار بلوط بیشتر جنگل های مناطق سردسیری را درگیر می کند، گفت: در مزارع مناطق لوداب نیز آفتی به نام ملخ پا کوتاه ایجاد شده که عمدتاً برای جنگل های بلوط مشکلی ایجاد نمی کنند.

جاوید بخت افزود: تأثیرگذاری ملخ پا کوتاه بر روی مزارع کشاورزی و علوفه های سطحی است.

وی کاهش سطح درگیری درختان بلوط با آفت جوانه خوار را پایش مطلوب جنگل های استان دانست و گفت: طرح تحقیقاتی آفت بلوط در شورای پژوهش به تصویب شد و از سوی بنیاد نخبگان و دانشگاه یاسوج در حال اجراست.

جاوید بخت با بیان اینکه بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای مبارزه با این آفت از طریق منابع داخلی منابع طبیعی تأمین شد، اظهار داشت: در راستای جوان سازی جنگل های بلوط که به علت آفت آسیب دیده اند، نیز مبلغ 10 میلیارد تومان از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در نظر گرفته شد که اختصاص یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت جوانه خوار بلوط8000هکتار از جنگلهای استان را درگیر کرده است

آفت جوانه خوار بلوط8000هکتار از جنگلهای استان را درگیر کرده است