مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 10:252023-06-10سياسي

امکانات شناسایی «آربوویروس »ها در انستیتوپاستور/ «تب نیل غربی» چیست؟


رییس بخش آربوویروس ها و تب های هموراژیک ویروسی انستیتوپاستور ایران توضیحاتی درخصوص نحوه فعالیت این مرکز ارائه کرد.

- امکانات شناسایی آربوویروس ها در انستیتوپاستور/ تب نیل غربی چیست؟ رییس بخش آربوویروس ها و تب های هموراژیک ویروسی انستیتوپاستور ایران توضیحاتی درخصوص نحوه فعالیت این مرکز ارائه کرد.

دکتر محمد حسن پوریای ولی به گفت وگو با ایسنا، درخصوص شناسایی و تحقیقات در زمینه آربوویروس ها و تب های خونریزی دهنده ویروسی، گفت: در سال 1379 به دنبال بروز یک اپیدمی عفونی در استان چهارمحال و بختیاری که بعدا مشخص شد ناشی از تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بوده است، سیستم بهداشتی کشور برای اینکه بتواند موارد مشابه بیماری را درست و به هنگام تشخیص دهد بر آن شد که یک آزمایشگاه آربوویروس ها و تب های هموراژیک ویروسی را در کشور راه اندازی کند که در ابتدا تشخیص این بیماری با همکاری انستیتو پاستور سنگال و مرکز تحقیقاتی در آفریقای جنوبی انجام شد و بعد از آن با همت رییس وقت آزمایشگاه _ آقای دکتر صادق چینی کار، آزمایشگاه آربو ویروس ها و تب های خونریزی دهنده ویروسی در انستیتو پاستور ایران راه اندازی شد.

دکتر محمدحسن پوریای ولی وی افزود: هدف این آزمایشگاه این بود که بیماری های آربو ویروسی را در سطح کشور شناسایی کند و تحقیقات در این زمینه را ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکانات شناسایی «آربوویروس »ها در انستیتوپاستور/ «تب نیل غربی» چیست؟

امکانات شناسایی «آربوویروس »ها در انستیتوپاستور/ «تب نیل غربی» چیست؟