مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 12:402023-05-31بين الملل

درخواست ماکرون برای انتخاب بدون تاخیر رییس جمهوری لبنان


رییس جمهوری فرانسه در دیدار با اسقف مارونی های لبنان خواستار انتخاب بدون تاخیر رییس جمهوری این کشور شد.

- درخواست ماکرون برای انتخاب "بدون تاخیر" رییس جمهوری لبنان رییس جمهوری فرانسه در دیدار با اسقف مارونی های لبنان خواستار انتخاب "بدون تاخیر" رییس جمهوری این کشور شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت النشره، نهاد ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رییس جمهوری این کشور و مار بشاره پترس الراعی، اسقف مارونی های لبنان طی دیداری در کاخ الیزه نگرانی عمیق خود را درباره بحران انتخاب رییس جمهوری لبنان و فلج شدن نهادها ابراز کردند که با خلاء هفت ماهه در پست ریاست جمهوری تشدید شده است.

در این بیانیه آمده است که ماکرون و اسقف مارونی ها درباره انتخاب بدون تاخیر رییس جمهوری لبنان توافق کردند و ماکرون در این دیدار بر ضرورت ماندن مسیحیان لبنان در قلب توازن فرقه ای و نهادی دولت لبنان تأکید کرد.

سفر الراعی به پاریس در حالی انجام می شود که چندین گروه سیاسی در تلاش هستند تا بر سر حمایت از یک نامزد ریاست جمهوری به توافق برسند و از ورود سلیمان فرنجیه، رهبر جریان المرده به روند انتخاب رییس جمهوری ممانعت کنند که از حمایت عمده حزب الله، برجسته ترین گروه سیاسی و نظامی لبنان برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست ماکرون برای انتخاب بدون تاخیر رییس جمهوری لبنان

درخواست ماکرون برای انتخاب بدون تاخیر رییس جمهوری لبنان