مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 19:102023-06-01اقتصادي

آغاز کوچ بهاره عشایر گیلان


رییس اداره امور عشایری گیلان با بیان اینکه عشایر گیلان میان بند را ترک کرده و به ییلاق رسیدند، گفت: گیلان هزار و 598 خانوار کوچ نشین دارد که این عشایرهمه ساله با گرم شدن هوا در جلگه به مناطق ییلاقی استان کوچ می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، فریدون طالبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کوچ بهاره عشایر گیلان اظهار کرد: عشایر گیلان که اردیبهشت امسال به میان بند کوچ کرده بودند با گرم شدن هوا این منطقه را ترک کرده و به ییلاق رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری عشایر و عرضه مستقیم تولیدات از مهمترین برنامه های عشایر گیلان است، گفت: گیلان هزار و 598 خانوار کوچ نشین دارد که این عشایرهمه ساله با گرم شدن هوا در جلگه به مناطق ییلاقی استان کوچ می کنند.

  رییس اداره امور عشایر گیلان با اشاره به اینکه عشایر استان در یک سال گذشته از تولیدات خود 346 میلیارد تومان درآمد ناخالص داشتند، افزود: تولید هزار و 344 تن گوشت قرمز، پنج هزار و 580 تن شیر و 19 هزار تن عسل از تولیدات عشایر استان در سالی که گذشته بوده است.

  طالبی با اشاره به تمرکز دامداران گیلان در مناطق غربی استان به ویژه تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: تالش با چهار طایفه، 36 تیره و هزار و 673 خانوار بیشترین عشایر و صومعه سرا با 30 خانوار کمترین عشایر گیلان را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کوچ بهاره عشایر گیلان

آغاز کوچ بهاره عشایر گیلان