مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 14:152023-05-29فرهنگي

تقدیر سالانه از چهره های برتر در روز بوم گردی ها


رییس جامعه بوم گردی با بیان اینکه در نظر داریم روز 31 اردیبهشت را به عنوان روز ملی بوم گردی در تقویم ملی ثبت کنیم گفت: می خواهیم سال های آینده در این روز از چهره های برتر تقدیر شود.

- یاور عبیری رییس جامعه انجمن های اقامتگاه های بوم گردی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: روز 31 اردیبهشت روز جهانی تنوع فرهنگی در هر سال معرفی می شود.

امسال نیز در این روز با کمک وزارت میراث فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور رؤسای انجمن های بوم گردی استانی از پیشکسوتان حوزه فرهنگ تقدیر شد یکی از این تقدیرشدگان نیز مازیار آل داوود مالک اقامتگاه بوم گردی در روستای تاریخی گرمه شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان بود که به عنوان چهره ملی در بخش تنوع فرهنگی ایران معرفی شد.

آل داوود که به پدر بوم گردی ایران نیز شهره است با مهاجرت به روستا که ریشه در اصالت خانوادگی خود داشت اقامتگاه بوم گردی را راه اندازی کرد و ضمن سبب شدن مهاجرت معکوس به روستا، اقدامات گسترده ای را در زمینه حفظ آیین ها، فرهنگ، خوراک و بوم این منطقه انجام داد.

وی در ادامه بیان کرد: ما در نظر داریم تا روز 31 اردیبهشت را به عنوان روز ملی بوم گردی در تقویم ملی کشورمان ثبت کنیم و هر سال از چهره های شاخص بوم گردی تقدیر کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقدیر سالانه از چهره های برتر در روز بوم گردی ها

تقدیر سالانه از چهره های برتر در روز بوم گردی ها