مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 14:452023-06-19اقتصادي

گلستان وارد مراحل پیشرفته تر خشکسالی شده است


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: استان وارد خشکسالی هیدرولوژیکی یعنی مراحل پیشرفته تر خشکسالی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ایرج حیدریان گفت: شعار هفته صرفه جویی (26 خرداد الی 1 تیر) ایران، تغییر اقلیم و مسئولیت پذیری است که باید به آن توجه شود،، این شعار ناظر به این موضوع است که تغییر اقلیم اتفاق می افتد و باید مسئولیت پذیری را به همه واگذار کنیم و بدیهی است که حل چالش آب بدون مشارکت اجتماعی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه کاهش نزولات جوی، خشکسالی، افزایش درجه حرارت زمین، تغییر آبدهی چاه ها و کاهش رودخانه ها را شاهد هستیم، افزود: بارش استان نسبت به سال گذشته و نسبت به درازمدت 20 درصد کاهش دارد، یعنی خشکسالی هواشناسی ما 20 درصد کاهش را نشان می دهد، اما خشکسالی هیدرولوژیکی در گرگانرود 70 درصد کاهش داشت و در اترک بیش از 97 درصد را نشان می دهد و این یعنی ما وارد مراحل پیشرفته تر خشکسالی شده ایم.

حیدریان با بیان اینکه خشکسالی کشاورزی هم در استان رخ داده است، گفت: حتماً باید تصمیم های مهمی در حوزه کشاورزی به عنوان بزرگترین مصرف کننده آب گرفته شود تا هم کشاورزان لطمه نبینند و هم منابع آبی ما حفظ شود.

مدیر عامل آب منطقه ای استان بیان کرد: الگوی کشت به استان ابلاغ شده است، اما نیاز به اصلاحاتی دارد و گلستان دیگر گنجایش کشت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلستان وارد مراحل پیشرفته تر خشکسالی شده است

گلستان وارد مراحل پیشرفته تر خشکسالی شده است