مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 16:102023-06-17اقتصادي

20 هزار واحد مسکونی تا دهه فجر نوسازی می شود


مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  گفت: برنامه ریزی های شده تا هم زمان با دهه فجر 20 هزار واحد مسکونی دیگر نیز به بهره برداری برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازیِ، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت و با رادیو گفت و گو با اشاره به اینکه کشور ما دارای چهار گونه بافت ناکارآمد شهری است، گفت: بافت تاریخی و فرسوده که هویت تاریخی دارد و ارزش های معماری، فرهنگی، شهرسازی، اجتماعی و تاریخی را در بر می گیرد اما بناهای آن ناپایدار است، حدود 32 هزار هکتار از بافت ناکارآمد کشور بافت های فرسوده تاریخی است که مشمول قانون حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی می شود اما متولی پیگیری تحقق آن وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سه گونه بافت فرسوده دیگر وجود دارد که یکی بافت فرسوده میانی است، این بافت ها بیش از 50 سال قدمت دارند و حدود 74 هکتار از مساحت بافت ناکارآمد کشور به این گونه اختصاص دارد.

گونه سوم سکونتگاه های غیررسمی است که حدود 60 هزار هکتار بوده و بیشتر در حاشیه شهرها شکل گرفته اند.

یک گونه دیگر بافت فرسوده با پیشینه روستایی است اما آنچه در کشور به عنوان بافت فرسوده از آن یاد می شود بافت فرسوده میانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 هزار واحد مسکونی تا دهه فجر نوسازی می شود

20 هزار واحد مسکونی تا دهه فجر نوسازی می شود