مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 11:202023-05-28بين الملل

سرعت چین در رسیدن به ماه 2 برابر شده است!


مقامات آمریکایی هشدار داده اند که چین در رقابت با آمریکا برای رسیدن به ماه، سرعت تلاش های خود را افزایش داده و برنامه های بسیاری را آغاز کرده است که سرعت آن را در این عرصه افزایش می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فست کمپانی، چین برنامه ای را برای رقابت با پروژه آرتمیس (Artemis) در رسیدن به ماه تنظیم کرده که توجه ناسا و قانون گذاران آمریکا را به خود جلب کرده است.

از آنجا که ناسا به دنبال افزایش بودجه است، پرسش هایی در مورد توانایی چین برای تامین مالی این تلاش باقی می مانند.

کوین پولپیتر (Kevin Pollpeter)، کارشناس برنامه فضایی چین در مرکز تحلیل های دریایی آمریکا (CNA) گفت: بودجه چین تا اندازه ای مشابه یک جعبه سیاه است اما اگر این کشور احساس می کرد که توانایی مالی رفتن به ماه را ندارد، آن را تایید نمی کرد.

نقشه قمری 2023 چین چین اخیرا جزییات جدیدی را در مورد اهداف قمری خود منتشر کرده است که جدول زمانی و تعداد زیادی طرح فنی را در بر دارد.

پکن تنها در پنج ماه اول سال به اهداف زیر رسیده است.

رونمایی از طرح هایی برای فرودگر قمری انتشار جزییاتی در مورد موشک کاملا قابل استفاده مجدد لانگ مارچ 9 (Long March 9) آغاز ائتلاف بین المللی برای پایگاه ماه چین اعلام هدف خود برای آغاز ساخت پایگاه قمری تا سال 2028 اعلام هدف خود برای فرود آوردن خدمه روی ماه تا سال 2030 وو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرعت چین در رسیدن به ماه 2 برابر شده است!

سرعت چین در رسیدن به ماه 2 برابر شده است!