مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 15:302023-06-13پزشكي

در دوران پسا کرونا بدن می تواند درگیر عوارض طولانی مدت شود


در دوران پساکووید، سیستم های بدن می توانند درگیر عوارض طولانی مدت شوند و معضل کنونی ، عوارض پساکرونا است که در دنیا پروتکل های مختلفی در این رابطه در حال تدوین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا اظهار داشت: کمیته علمی کشوری کرونا از سال قبل، پروتکل مقابله با عوارض دوران پساکووید را تهیه و به معاونت درمان ارائه کرده است که پس از تایید این معاونت، به مراکز درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی، ابلاغ می شود.

وی افزود: باتوجه به تجمعات باشکوه مذهبی در ایام حج در عربستان و اربعین در عراق، توصیه ما به زائران سفرهای زیارتی، تکمیل واکسیناسیون است.

نیاز است افراد سه دُز واکسن و افراد در معرض خطر، نوبت یا نوبت های یادآور را حتی با واکسن های موجود، تزریق کنند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: در دوران پساکووید، سیستم های بدن می توانند درگیر عوارض طولانی مدت شوند و معضل کنونی جهانی، عوارض پساکووید است که در دنیا پروتکل های مختلفی برای مقابله با آنها در حال تهیه است.

جماعتی یادآور شد: توصیه دیگر ما به زائران، دوری از تجمعات شلوغ، استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دستها با ضدعفونی کننده ها و در صورت امکان، رعایت فاصله فیزیکی است چون بخشی از زائران، سالمندان و یا بیماران دارای بیماری های زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دوران پسا کرونا بدن می تواند درگیر عوارض طولانی مدت شود

در دوران پسا کرونا بدن می تواند درگیر عوارض طولانی مدت شود