مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 13:352023-06-06سياسي

مرندی: تا زمانی که پرونده های آژانس حل وفصل نشود، ایران هیچ توافقی را امضا نمی کند


تحلیلگر ارشد سیاسی گفت اگر ایالات متحده پرونده های ادعایی علیه ایران را در آژانس بین المللی انرژی اتمی ببندد و متن توافق هسته ای را بپذیرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سید محمد مرندی تحلیلگر ارشد سیاسی در گفت وگو با المیادین در خصوص بسته شدن موضوع یکی از مکان های ادعایی آژانس اتمی علیه ایران گفت دولت های غربی از ابتدا درباره فعالیت هسته ای ایران دروغ می گفتند و امروز این موضوع ثابت شده است.

  دوشنبه 15 خرداد نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین آغاز به کار کرد و رافائل گروسی  مدیرکل آژانس در ابتدای این نشست در بیانیه ای اعلام کرد فرآیند اجرای بیانیه مشترک با ایران آغاز شده و پیشرفت هایی حاصل شده است.

مرندی اظهار داشت: اکنون با بسته شدن دو پرونده اخیر، تعداد پرونده ها در آژانس بین المللی انرژی اتمی [درباره برنامه هسته ای ایران] کاهش یافته است.

وی با بیان این که متن [توافق هسته ای] اساساً آماده است و منتظر امضای دو طرف است ، افزود زمان توافق رسیده است.

  مرندی در ادامه این مصاحبه، رافائل گروسی مدیرکل کنونی آژانس بین المللی انرژی اتمی را غیرمستقل خواند و گفت: اگر ایالات متحده پرونده را در آژانس بین المللی انرژی اتمی ببندد و متن را که هم ایران و هم جوزپ بورل (مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) مناسب دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرندی: تا زمانی که پرونده های آژانس حل وفصل نشود، ایران هیچ توافقی را امضا نمی کند

مرندی: تا زمانی که پرونده های آژانس حل وفصل نشود، ایران هیچ توافقی را امضا نمی کند