مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 18:402023-06-10فناوري

تبلت ویژه نابینایان، ابتکاری از دانش بنیان ها برای رفع محرومیت ها


ساخت تبلت ویژه نابینایان، نوآوری یک شرکت دانش بنیان ایرانی است که امکانات مختلفی برای کاهش محدودیت ها در افراد نابینا دارد و به آن ها برای خواندن و نوشتن متون فارسی کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان موفق شده است محصولات دانش بنیان را برای کمک به نابینایان طراحی و تجاری سازی کند.

سعید صادق پور وجدی مدیرعامل این شرکت با اشاره به برجسته نگار هوشمند همراه (تبلت ویژه نابینایان) بوده که دارای صفحه کلید و نمایشگر بریل و خروجی صوتی با استفاده از تبدیل متن به گفتار است.

وی با بیان این که ابزار یادشده دارای نرم افزارهای کاربردی مانند ویرایشگر، فایل خوان، واژه نامه، کتابخانه و .

است، ادامه داد: کار را با تولید سیستم های مکانیزه بای نابینایان آغاز کردیم و امروز، یکی از اهداف اصلی ما، توسعه فناوری در خدمت نابینایان است.

این فعال حوزه فناوری با اشاره به نقش و تأثیر فناوری های رایانه ای در بهبود زندگی نابینایان گفت: خواندن و نوشتن متون بینایی بدون استفاده از تجهیزات رایانه ای برای نابینایان غیر ممکن است.

وی با اشاره به مزایای قیمتی، فناوری و کیفیت این محصول ساخت داخل، عنوان کرد: برجسته نگار هوشمند همراه دارای گواهی نامه ثبت اختر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبلت ویژه نابینایان، ابتکاری از دانش بنیان ها برای رفع محرومیت ها

تبلت ویژه نابینایان، ابتکاری از دانش بنیان ها برای رفع محرومیت ها