مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 14:352023-06-03فرهنگي

شعرخوانی و اجرای ارکستر سمفونیک صداوسیما در رثای امام دل ها


مراسم شعر و موسیقی «باده عشق» به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) با همکاری دفتر شعر و موسیقی و سرود صداوسیما و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) شامگاه جمعه در سالن کوثر سازمان صداوسیما برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، در این مراسم که با حضور جمعی از اهالی شعر و موسیقی و متولیان حوزه فرهنگی برگزار شد، ارکستر سمفونیک صداوسیما به اجرای دو اثر ماندگار پرداخت و تعدادی از شاعران هم  با تک نوازی نی به شعرخوانی پرداختند.

در ابتدای این برنامه علیرضا قزوه رییس دفتر شعر و موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما گفت: امام خمینی(ره) در یکی از شعرهای منظومه ای از خاک تا ماه به منظومه ای نزدیک به زمین تشبیه شد، چرا که بعد از هر هزاره ای مرد بزرگی می آید و یک اتفاق بزرگ را رقم می زند.

وی با بیان اینکه از هر لحاظ این مرد کار بزرگی کرد و جامعیت کامل داشت، افزود: امام در بین رهبران، پادشاهان و شخصیت هایی که در این سرزمین رهبری کردند از منظر فقه، فلسفه، عرفان، شعر سرآمد بود ایشان متن تاریخ را عوض کرد و دیدن عظمت او مانند این است که کنار دماوند بایستیم و عظمت آن را مشاهده کنیم.

باید فاصله گرفته و بگذاریم قرن ها بگذرد تا این عظمت به چشم بیاید؛ آن هایی که با امام زندگی کردند این عظمت برای آن ها جا افتاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعرخوانی و اجرای ارکستر سمفونیک صداوسیما در رثای امام دل ها

شعرخوانی و اجرای ارکستر سمفونیک صداوسیما در رثای امام دل ها