مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 12:252023-05-31بين الملل

پس از آتاتورک، اردوغان می خواهد دومین بنیان گذار ترکیه باشد


پس از دو هفته کارزار انتخاباتی گرم در ترکیه، رجب طیب اردوغان با کسب 52 درصد آرا در دور دوم انتخابات بر رقیب خود کمال قلیچ داراوغلو غلبه کرد و برای بار سوم رییس جمهوری ترکیه شد.

- پس از دو هفته کارزار انتخاباتی گرم در ترکیه، رجب طیب اردوغان با کسب 52 درصد آرا در دور دوم انتخابات بر رقیب خود کمال قلیچ داراوغلو غلبه کرد و برای بار سوم رییس جمهوری ترکیه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه النهارالعربی نوشته است: ائتلاف مخالف هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم در انتخابات پارلمانی، در مقابل اردوغان شکست خورد و فرصت طلایی را که در چند ماه اخیر به دلیل انتقادهای وارده به اردوغان و حزب عدالت و توسعه در اختیارش قرار گرفته بود، از دست داد.

در چند سال آخر ریاست جمهوری اردوغان، ترکیه با شرایط اقتصادی سختی مواجه بود.

افزون بر آن در زمین لرزه فوریه گذشته که 45 هزار کشته به جا گذاشت، دولت اردوغان به طور گسترده هدف انتقاد قرار گرفت زیرا با صدور بی رویه مجوز ساخت وساز در مناطق آسیب دیده، مسبب بالا رفتن تلفات انسانی شده بود.

انتقاد دیگری که از اردوغان می شد، این بود که او 20 سال پیش وقتی قدرت را به دست گرفت، سیاست خارجی خود را بر بنیاد سیاست مشکل صفر با کشورهای همسایه آغاز کرد، اما با گذشت زمان از این سیاست روی گرداند و به سمت سیاست مشکل با همه گام برداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از آتاتورک، اردوغان می خواهد دومین بنیان گذار ترکیه باشد

پس از آتاتورک، اردوغان می خواهد دومین بنیان گذار ترکیه باشد