مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 13:502023-06-05اقتصادي

تلاش برای ایجاد هاب تولید بذور هیبریدی در استان یزد


جهادکشاورزی یزد در راستای تحقق برنامه های یزد نوین در تلاش برای تبدیل یزد به هاب تولید بذور هیبریدی و خودکفایی استان و کشور در این حوزه است.

- ایسنا/یزد جهادکشاورزی یزد در راستای تحقق برنامه های یزد نوین در تلاش برای تبدیل یزد به هاب تولید بذور هیبریدی و خودکفایی استان و کشور در این حوزه است.

نیاز مبرم استان و کشور به خود کفایی در زمینه تولید بذور هیبرید بر همگان آشکار است چرا که صنعت بذر در ابتدای زنجیره ارزش کشاورزی قرار دارد و لذا تولید بذر، قوانین و مقررات خاص مربوط به خود را دارد.

بررسی بازار جهانی و مطالعات انجام شده در دنیا نیز نشان داده که تولید ارقام جدید در صنعت بذر، 70 درصد افزایش عملکرد را به خود اختصاص داده و مابقی متعلق به بخش محافظت از گیاهان یعنی سموم و کودهاست و این در حالیست که متاسفانه در کشور ایران، سالیانه ده ها میلیون دلار صرف واردات بذر از کشورهای دیگر می شود.

در همین راستا، با حضور و فعالیت یک شرکت تحقیقاتی فعال و دارای کادر متخصص یزدی، شرایط فنی برای حفظ، تکثیر و ایجاد تنوع در ژرم پلاسم مادری بذور هیبرید در شهرستان یزد به وجود آمده ولی توسعه فعالیت های شروع شده برای عرضه بذور هیبرید به بازار هدف نیازمند همراهی مسئولان استان برای شکل گیری بخش های تولید بذر هیبرید، تولید نشا، گلخانه سازگاری و گلخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای ایجاد هاب تولید بذور هیبریدی در استان یزد

تلاش برای ایجاد هاب تولید بذور هیبریدی در استان یزد