مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 11:052023-06-03سياسي

سیره رهبر فقید انقلاب، مبنای مورد توافق ملت و حاکمیت برای عبور از بحران ها باشد


محمدرضا عارف طی یادداشتی با تاکید بر این که «نباید با قدسی سازی مانع نقد تحولات دهه 60 شد»، گفت: امام با تمرکز قدرت صرفا در دست نهادهای انتصابی مخالف بودند.

- محمدرضا عارف طی یادداشتی با تاکید بر این که نباید با قدسی سازی مانع نقد تحولات دهه 60 شد ، گفت: امام با تمرکز قدرت صرفا در دست نهادهای انتصابی مخالف بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بخش هایی از متن یادداشت محمدرضا عارف فعال سیاسی اصلاح طلب که به مناسبت سالگرد ارتحال رهبر فقید انقلاب آن را نوشتهاست، می خوانیم: بازخوانی اندیشه ها و شیوه حکمرانی رهبر فقید انقلاب ، قاعدتاً می بایست متناسب با شرایط و ویژگی های زمان حیات ایشان مورد ارزیابی قرار گیرد.

آن چه اما مشخص است، این است که امام خمینی(ره) چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و چه بعد از رخداد عظیم بهمن 57، نظر و رأی مردم را برای چگونگی اداره کشور بسیار حائز اهمیت می دانستند.

گواه این مدعا، برگزاری سه دوره همه پرسی بعد از پیروزی انقلاب ، یعنی از اواخر دهه 50 و همچنین در دهه 60 است.

گرچه سومین و آخرین همه پرسی صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران، اندکی پس از ارتحال رهبر فقید انقلاب و درخصوص بازنگری در قانون اساسی بود، ولی مقدمات برگزاری آن در زمان حیات شان و با دستور امام راحل صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیره رهبر فقید انقلاب، مبنای مورد توافق ملت و حاکمیت برای عبور از بحران ها باشد

سیره رهبر فقید انقلاب، مبنای مورد توافق ملت و حاکمیت برای عبور از بحران ها باشد