مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 09:282023-05-29فرهنگي

جشنواره ای با بوی بهشتی گل محمدی در بانه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بانه، صدها گردشگر با همراهی لیدرهای گروه های کوهنوردی و پیاده روی برای شرکت در دومین جشنواره گلاب گیری به مزرعه گل محمدی روستای سیاحومه آمده بودند و از نزدیک جاذبه های گردشگری این روستا را که در بخش نمشیر واقع شده، به تماشا نشستند.

همه می گویند تجربه جالبی است، با دستان خود گل بچینی و از دیدن گل های رنگارنگ در یک روز بهاری لذت ببری و گلابی را که از قدیم الایام در هر خانه ای وجود داشته با دستان خود در دیگ های گلاب گیری درست کنید.

گردشگران در زمینه برداشت گل محمدی و گلاب گیری با خانواده محمودزاده و کارگران مرزعه همکاری کردند و از نزدیک با نحوه برداشت گل محمدی و گلاب گیری سنتی آشنا شدند.

با توجه به شرایط آب و هوایی و توپوگرافی، بسیاری از زمین های شهرستان بانه مستعد کشت گل محمدی و گیاهان دارویی است و برهمین اساس هر ساله به مساحت مزارع گل محمدی اضافه می شود و جهاد کشاورزی شهرستان بانه برای حمایت و تشویق از کشاورزان ریشه قلمه یارانه دار و تسهیلات کم بهره پرداخت می کند.

تولیدکننده گل محمدی بیش از 11 ساله کشت گل محمدی را ابتدا در مساحت پنج هزار مترمربع آغاز کرد و اکنون مساحت مرزعه را به 15 هزار مترمربع رسانده و در کنار این زمین کارگاه گلاب گیری و امسال نیز آموزشگاه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی را راه اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره ای با بوی بهشتی گل محمدی در بانه

جشنواره ای با بوی بهشتی گل محمدی در بانه